مبل اداری - مبلمان اداری

آشنایی با انواع مبلمان اداری

مبل اداری از تأثیرگذارترین آیتم‌های موجود در یک فضای کاری هستند. تأثیرات این وسایل تا حدی زیاد است که استفاده نادرست و غیر استاندارد از آن‌ها می‌تواند موجب پایین رفتن راندمان کاری کارمندان شده و یا باعث عدم جذب مخاطبان و مشتریان مورد نظر کارفرما شود. مبل اداری در یک فضای کاری می‌تواند کارهای زیادی انجام دهد؛ از این رو، توجه به این وسایل که با مهندسی دکوراسیون داخلی ارتباط مستقیم دارند می‌تواند در بهینه سازی شرایط کار و خروجی‌های آن اثرگذار باشد. همچنین، به دلیل این‌که مبلمان اداری فضاها را به شکل استاندارد تقسیم‌بندی می‌کنند، به استفاده حداکثری و کامل فضا با نگاهی مهندسی کمک می‌کنند.

تمام محصولات اداری و دکوراسیون مورد استفاده در فضای ادارات را می توان زیر مجموعه مبل اداری دانست. شاید برایتان جالب باشد بدانید که رومیان باستان نخستین کسانی بودند که دفاتر اداری را راه اندازی کردند. اما شواهد حاکی از آن است که نخستین ساختمان اداری به شیوه امروزی را انگلیسی ها در سال ۱۷۲۶ و تحت عنوان اداره مهاجرت در لندن تاسیس نمودند.

با ظهور این دفاتر و شکل گیری ادارات گوناگون سبک طراحی داخلی دفاتر و مبلمان اداری نیز به تدریج تغییر کرده و در شکل های گوناگونی نظیر میزهای اداری همچون میز اداری تک نفره، میزهای کار گروهی، میزهای کنفرانس و… ظهور پیدا کردند.

ظهور سبک های نوین طراحی محصولات اداری زمینه تغییر دکوراسیون های اداری را فراهم ساخت و بدین ترتیب انقلابی نوین در ساختار مبلمان اداری رخ داد. مبلمان های اداری مورد استفاده در دنیای امروز دسته ای از مبلمان ها هستند که تمرکز بر طراحی ارگونومیک آن ها بسیار اهمیت یافته است.

انواع مبلمان اداری - مبل اداری
انواع مبلمان اداری – مبل اداری آریا چیله

اهمیت مبلمان اداری

حال شاید این سوال ذهنتان را به خود مشغول ساخته باشد که اهمیت مبل اداری چیست؟

همان گونه که پیش تر نیز اشاره کردیم، مبل های اداری یکی از کاربردی ترین و ضروری ترین وسیله های مورد استفاده در محیط های اداری گوناگون هستند که امکان کارکردن و نشستن پرسنل اداره را فراهم می سازند. جنبه تزئینی و تکمیلی این دسته از مبلمان ها آن ها را به جزء جدایی ناپذیر محیط های اداری امروزی تبدیل کرده است.

استفاده از مبل های اداری محدود به سالن های انتظار، اتاق مدیریت، اتاق کارکنان و اتاق های کنفرانس نبوده و اهمیت حضور آن ها به بیمارستان ها نیز کشیده شده است. بی شک انتخاب مبلمان اداری مناسب با فضای مورد استفاده موجب ایجاد نظم و انسجام در فضا شده و زیبایی خاصی به آن می بخشد. زیرا دکوراسیون هر فضایی تبلور شخصیت و اصالت آن فضا در ذهن مراجعه کنندگان می باشد.

گفتنی است که مبلمان اداری علاوه بر منسجم و منظم نمودن فضای اداره، زیبایی و جذابیت دو چندانی به محیط بخشیده و روحیه کاری کارکنان را ارتقا می دهد. وجود این دسته از تجهیزات به منظور عملکرد بهینه و موثر پرسنل بسیار ضروری به نظر می رسد.

استفاده خلاقانه از مبل های اداری زمینه ای را فراهم ساخته است که بسیاری از شرکت های معروف در زمینه کاری خود به موقعیت های چشمگیری دست یابند. بی تردید دکوراسیون ادارات نخستین مقوله ای است که در هنگام ورود ارباب رجوع به فضای کاری مورد ارزیابی قرار می گیرد. همین امر موجب شده است که مبلمان های اداری از اهمیت ویژه ای برخوردار شوند.

چگونه مبل اداری مناسبی برای دفتر خود تهیه کنیم؟

برای این‌که بتوان مبلمان اداری متناسب با فضای کاری را برای یک دفتر انتخاب کرد، انجام تحقیق و بررسی‌های لازم در این رابطه ضروری به نظر می‌آید. اولین گام این تحقیق گرفتن خدمات مشاوره‌ای از شرکت‌های طراح و سازنده دکوراسیون داخلی است. این شرکت‌ها با توجه به اطلاعات و ارتباطی که در زمینه دکوراسیون داخلی دفاتر کار دارند، شما را در مسیر دستیابی به بهترین و متناسب‌ترین طرح‌ها یاری می‌کنند.

نکته بعدی در نظر گرفتن فضای داخلی محیط کار است. شاید در ابتدا به نظر بیاید که مبلمان اداری فضا را شلوغ کرده و حرکت و کار کارمندان را در آن سخت می‌کنند. واقعیت این است که تقسیم بندی فضا به شکل استاندارد کمک زیادی به بهینه سازی می‌کند و این کاری است که توسط مبلمان اداری انجام می‌شود. این نکته اهمیت طراحی و اجرای مبلمان اداری در محیط‌های کاری کوچک را بیش از پیش روشن می‌کند.

اهمیت مبلمان اداری - مبل اداری
اهمیت مبلمان اداری

طراحی در مبلمان اداری

طراحی مبلمان اداری و تناسب آن با ویژگی های فضای مورد نظر و تاثیرگذاری مستقیم بر مراجعه کنندگان به اداره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. همین امر موجب شده است که انتخاب ویژگی هایی نظیر رنگ، جنس و امکانات مبلمان های طراحی شده با توجه به فضای اداره گامی مهم در جهت لوکس بودن محیط و پیشبرد اهداف سازمانی محسوب گردد.

طراحی مبلمان های اداری باید به گونه ای باشد که این دسته از وسایل علاوه بر ظریف بودن، راحت بوده و در ایجاد فضایی مناسب موثر باشند. جنس مبلمان و مقاومت آن از دیگر مواردی است که اهمیت طراحی مبل های اداری را افزایش می دهد.

ویژگی مبلمان اداری

استفاده از مبلمان های اداری دارای ویژگی های مناسب علاوه بر این که پرستیژ شرکت و اداره را حفظ می کند، زمینه آسایش و راحتی کارمندان را نیز فراهم می سازد. مبلمان های اداری را به منظور استفاده تاثیرگذار باید بر حسب مساحت محیط مورد نظر، تعداد کارکنان و نوع فعالیت اداره یا شرکت انتخاب نمود. گفتنی است که اهمیت چیدمان اصولی این دسته از مبلمان های اداری را نباید نادیده گرفت.

لازم است مبلمان های اداری دارای ویژگی های مثبت زیر باشند تا بتوانند تاثیرگذاری خود را بر محیط کاری اعمال نمایند:

    • لازم است که طراحی مبلمان های اداری به گونه ای باشد که در عین زیبا بودن و چشم نوازی، بتواند در نگاه اول تاثیر مثبتی بر ارباب رجوع بگذارد.
    • رعایت اصول ارگونومیک در طراحی این دسته از مبلمان ها و تاثیر این امر بر سلامتی کارکنان اداره یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های مبلمان اداری می باشد.
    • استفاده از مواد مرغوب و با کیفیت در تهیه این دسته از وسایل که موجب ماندگاری طولانی مدت و دوام آن ها می شود، دیگر ویژگی مهم مبلمان اداری می باشد.
ویژگی مبلمان اداری - مبل اداری
ویژگی مبلمان اداری

انواع مبل اداری

مبل اداری کلاسیک

بدنه مبلمان های اداری کلاسیک را از چوب کنده کاری شده ساخته و نشیمن آن ها را با استفاده از چرم طبیعی طراحی می کنند. این دسته از مبلمان ها به دلیل این که کار دست هستند، در مقایسه با دیگر انواع مبلمان ها گران ترند. این دسته از مبلمان های اداری غالبا به رنگ چوب بوده اما در صورت تمایل مشتریان در رنگ های مورد نظر دیگر نظیر رنگ قهوه ای، رنگ شکلاتی، رنگ طلایی و رنگ سفید نیز قابل عرضه می باشند.

مبلمان های  اداری کلاسیک بسیار زیبا و در عین حال ظریف می باشند اما ظرافت مبلمان های کلاسیک به معنای شکننده بودن آن ها و دوام پایینشان نیست. به یاد داشته باشید که فرم کلی و رنگ این دسته از مبلمان ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

مبلمان اداری کلاسیک - مبل اداری - مبلمان اداری
مبلمان اداری کلاسیک – مبلمان اداری آریا چیله

مبلمان اداری مدرن

مبلمان های اداری مدرن سبک جدید و بی نظیری از مبلمان های اداری هستند. منظور از مدرن بودن این دسته از مبلمان ها سبک جدید طراحی آن ها می باشد. استفاده از این سبک مبل های اداری علاوه بر بالا بردن راندمان کاری تاثیر بسیار به سزایی در تغییر فضای اداری دارند. به منظور ساخت مبلمان های اداری مدرن مواد اولیه کمتری مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ این دسته از مبلمان ها شاد و در برخی موارد محرک می باشد.

نکته جالب در رابطه با مبلمان های اداری تعبیه کابل های شبکه، سیم های برق و وسایلی از این قبیل در داخل میزها می باشد که زمینه مرتب بودن فضای اداره را فراهم می سازد!

مبلمان های اداری مدرن - مبل اداری
مبلمان های اداری مدرن

مبل اداری سنتی

مبلمان های اداری سنتی دسته‌ای از مبلمان های اداری هستند که نحوه طراحی آن ها از مبلمان های قرن نوزدهم و حتی پیش از آن الهام گرفته شده است.  این دسته از مبلمان ها را عمدتا با استفاده از چوب های سنگینی که غالبا رنگی تیره دارند، می سازند. صندلی های این سبک که با استفاده از پارچه های لوکس ساخته می شوند، بزرگ و در عین حال راحت هستند.

این دسته از مبلمان های اداری حس بالغ، قابل اعتماد و حرفه ای بودن کسب و کار شما را به ارباب رجوع منتقل می کند. طول عمر و کیفیت این دسته از وسایل در کنار سایر ویژگی های مثبت آن موجب شده است که طرفداران زیادی به استفاده از آن روی بیاورند.

مبلمان اداری سنتی - مبل اداری - مبلمان اداری
مبلمان اداری سنتی

مبلمان اداری آریا چیله، پیشنهاد طلایی ما به شما!

مبلمان اداری چیله یکی از بزرگ ترین و با تجربه ترین ارائه دهندگان مبلمان های اداری با کیفیت، با دوام و لوکس است که با دارا بودن سابقه درخشان توانسته است رضایت مندی عده زیادی از مشتریان را به دست آورد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

چیله

گروه مبلمان اداری چیله با بیش از ۱۵ سال سابقه در زمینه طراحی و تولید مبلمان و پارتیشن اداری می کوشد تا با تلفیق هنر، دانش و تکنولوژی ، محیطی زیبا و پر نشاط را در شرکت ها و سازمان های کوچک و بزرگ ایجاد کند.

تماس با ما

۰۲۱۸۸۳۳۳۳۸۲
۰۲۱۸۸۳۳۳۳۸۱

مشاوره بگیرید
ما اینجاییم
به بالای صفحه بردن