صندلی کامپیوتر

صندلی کامپیوتر مناسب برای محیط اداری شما

صندلی کامپیوتر طوری طراحی شده اند که با میز کامپیوتر ارتباط خیلی خوبی دارند. در این نوع صندلی ها اغلب از چند تنظیم ارگونومیک برای راحتی کاربر استفاده شده است. آنها دارای پایه های ۵ تایی هستند و چرخ های صندلی کامپیوتر به طوری طراحی شده اند که در محیط کار به صورت صحیح حرکت کنند.

ویژگی های صندلی کامپیوتر مناسب

۱- نشیمنگاه صندلی

نشیمنگاه صندلی کامپیوتر باید مقداری پهن تر از لگن کاربر باشد تا هنگام نشستن بر روی آن، در صورت خستگی به راحتی بتواند خود را جا به جا کند و همچنین نشیمنگاه صندلی باید از استحکام بالایی برخوردار باشد تا افراد با وزن بالا به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.

۲- جک صندلی

داشتن جک یکی از مزایای عالی برای هر نوع صندلی محسوب می شود، داشتن جک در صندلی کامپیوتر به شما این امکان را می دهد تا ارتفاع خود را نسبت به زمین تنظیم کنید و پاهای خود را به صورت عمودی طوری که کف پاهایتان به زمین برسد متناسب سازید.

۳- تکیه گاه صندلی

یکی دیگر از عوامل مهم و ویژگی های مناسب برای انتخاب یک صندلی کامپیوتر داشتن تکیه گاه مناسب که قسمت انحنای کمر و ستون فقرات را پر می کند، می باشد.

۴- چرخ صندلی

یکی از مواردی که اکثر کارمندان و کاربران به آن اهمیت میدهند، جا به جایی راحت با صندلی کامپیوتر می باشد که وظیفه این جا به جایی به عهده چرخ های صندلی می باشد. همچنین برای انتخاب چرخ صندلی باید به مکان  مورد نظر توجه داشته باشید اگر سطح مورد نظر لغزنده باشد باید از چرخ های سخت تر و یا پد های زبر استفاده شود که فرد هنگام نشستن بر روی صندلی تعادل خود را کاملا حفظ کند.

۵- پایه صندلی:

توصیه می شود هنگام خرید صندلی از پایه های پنج پر خریداری کنید، زیرا نه تنها باعث حفظ تعادل فرد می شود بلکه از استحکام بیشتری برخوردار است و افراد با وزن های بالا می توانند با آسودگی از صندلی استفاده کنند.

۶- دسته صندلی

دسته صندلی کامپیوتر نیز می بایست قابل تنظیم باشد تا شما به راحتی بتوانید آن را در ارتفاع مناسب با میزتان درآورید تا از خستگی و فشار کتف ها، ساعد و گردن شما کاسته شود همچنین می توانید از پد دسته صندلی برای راحتی بیشتر استفاده کنید که باید به صورت جداگانه آن را خریداری کنید.

۷- مکانیزم صندلی

مکانیزم صندلی کامپیوتر یکی از مهمترین اجزا در صندلی های کامپیوتری می باشد. همانطور که در مقاله مکانیزم صندلی به آن اشاره شد دو کار اصلی و مهم این قطعه، اتصال صندلی به جک و پایه صندلی و نیز قرار دادن صندلی در حالت های مختلف می باشد. از دیگر وظایف مکانیزم صندلی می توان به قفل شدن صندلی در زوایای مختلف و امکان حرکت پشتی صندلی اشاره کرد.

۸- روکش صندلی

روکش صندلی کامپیوتر باید به نوعی باشد که وقتی فرد مدت زمان زیادی روی آن می نشیند عرق نکند و باعث اذیت کاربر نشود. بهترین روکش استفاده از روکش مش می باشد که باعث جریان هوا و جلو گیری از عرق کردن و گرم ضدن صندلی می شود، همچنین روکش هاس چرم طبیعی می توانند گزینه ای مناسب برای صندلی شما یاشند.

صندلی کامپیوتر
صندلی کامپیوتر- مبلمان اداری چیله

دیدگاه‌ خود را بنویسید

چیله

گروه مبلمان اداری چیله با بیش از ۱۵ سال سابقه در زمینه طراحی و تولید مبلمان و پارتیشن اداری می کوشد تا با تلفیق هنر، دانش و تکنولوژی ، محیطی زیبا و پر نشاط را در شرکت ها و سازمان های کوچک و بزرگ ایجاد کند.

تماس با ما

۰۲۱۸۸۳۳۳۳۸۲
۰۲۱۸۸۳۳۳۳۸۱

مشاوره بگیرید
ما اینجاییم
به بالای صفحه بردن