در یک دفتر کار ممکن است میز کارمندان مختلف بر اساس سمت و یا رتبه شغلی آن ها متفاوت باشد. در این مکان ها میز منشی نیز تا حدود زیادی با کارمندان دیگر متفاوت است چرا که نحوه کار منشی و ضروریاتی که برای انجام کار خود به آن ها نیاز دارد و همچنین دفاتر و اسنادی که باید در دسترس داشته باشد میز کار او را نسب به سایر کارمندان متفاوت می کند.
جای لوازم مربوط به کار منشی مثل کامپیوتر، پرینتر، فکس و اسکنر نیز باید به درستی مشخص شده باشد تا او به هنگام کار به آن ها دسترسی داشته باشد. در مجموع در بیشتر دفاتر اداری میز منشی ها و مسئول دفتر ها بزرگ تر و کامل تر است و این ها همه در راستای بهینه سازی کار منشی و به تبع آن کل مجموعه انجام می گیرد. میز کارمندان در یک دفتر کار باید مجهز به امکاناتی باشد که فرد در طول روز و حین کار به آن ها نیاز دارد. وجود یک سیستم فایلینگ اداری نیز با توجه به حجم مدارک و اسناد ضروری به نظر می رسد. در اغلب میز های کارمندی یک جا برای کیس و تجهیزات کامپیوتر در نظر گرفته می شود تا فرد در حین کار با کمبود فضا مواجه نشود.
همچنین ارگونومیک بودن میزها و صندلی و داشتن استاندارد های بین المللی نیز علاوه بر بهینه سازی کیفیت کار به سلامت کارمندان و بالا رفتن احساس رضایت آن ها کمک شایانی می کند. مبلمان اداری مخصوص منشی ها اغلب به دلیل نزدیک بودن با میز کارشناسی و تجهیزات مدیر عامل باید طراحی هارمونیک و یکدست با آن داشته باشد، این یک اجبار نیست اما برای حفظ یکدستی و هماهنگی محیط برای این دو قسمت طراحی های مشابه و متناسبی را در نظر گرفته و از رنگ های هارمونیک استفاده نمایید.
اگر در فکر این هستید که تجهیزات و مبلمان اداری شما عمر طولانی تری داشته باشند بهتر است که با یک شرکت طراحی، ساخت و اجرای این دست از وسایل تماس بگیرید. مبلمان اداری که به طور خاص برای دفتر شما طراحی شوند علاوه بر ویژگی هایی که گفتیم دارای پایه های محکم تر و فلزی بوده و چینش ها و جابجایی های متعدد آن ها را فرسوده نمی کند. همچنین در ساخت های سفارشی، متریال با کیفیت تری استفاده می شود که این خود در حفظ زیبایی ظاهر و عمر مبلمان بی تاثیر نیست. مبلمان اداری علاوه بر امکانی که در استفاده از فضاهای پرت ایجاد می کنند با حفظ یک دست بودن محیط کار به آن زیبایی، انسجام و هماهنگی می بخشند.