میز اداری یکی از انواع گوناگون میز است که غالبا در اداره ها، شرکت ها و فضاهای کاری گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. میزهای اداری یکی از مهم ترین عناصر محیط کاری به حساب آمده و رسمیت و اعتبار خاصی را به فضای کسب و کار می بخشند. این نوع میزها همچنین نظم محیط را فراهم نموده و به سازماندهی مدارک و پرونده ها کمک شایانی می کنند.عمده کسب و کارها میز اداری را برای مدت زمانی طولانی خریداری می کنند. بنابراین توجه به برخی نکات همچون جنس میز اداری، کیفیت و مرغوبیت مواد اولیه به کار گرفته شده در ساخت آنها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. از دیگر عواملی که تاکید بر جنس این دسته از لوازم را ضروری می سازد، جا به جایی های انجام شده در فضای کسب و کار و حمل و نقل می باشد.
ویژگی های مهم در خرید میز اداری
برخی نکات به هنگام خرید این دسته از لوازم در محیط کار ضروری می باشد از جمله برخی از این موارد عبارتند از:
-
رنگ
افرادی که نسبت به خرید میز اداری اقدام می نمایند، باید توجه داشته باشند که همخوانی رنگ این دسته از میزها با سایر تجهیزات موجود در اتاق از اهمیت بالایی برخوردار است. شایان ذکر است که تناسب رنگ میزهای اداری و دیگر اجزای محیط تاثیر به سزایی در نظم اتاق کارکنان خواهد داشت.
-
ابعاد
توجه به تناسب ابعاد میز اداری مورد نظر با فضای کسب و کار از دیگر نکات ضروری به هنگام انتخاب میز اداری مناسب می باشد. توجه داشته باشید که در صورت کوچک بودن فضای مورد نظر، انتخاب میزی با ابعاد کوچک در مقایسه با میزهای بزرگی که مساحت زیادی را اشغال می کنند، بسیار مناسب تر است. بهتر است که این دسته از میزها چندین کشو داشته باشند، زیرا این کشوها فضایی مناسب برای نگه داری اسناد و مدارک مهم هستند.
تاثیر میز مناسب بر روی بازدهی کارکنان
هر یک از کارکنانی که در محیط مورد نظر مشغول به کار هستند، نیازمند میز اداری مخصوص به خود می باشند. این امر موجب می شود که هر یک از پرسنل نسبت به میز خود احساس مسئولیت داشته و در نگهداری آن کوشا باشند. همچنین تخصیص میز اداری جداگانه به کارکنان فضای کاری آنان را تعیین نموده و بدین ترتیب موجب افزایش راندمان و بازدهی آنان خواهد شد.
ابعاد این میزها باید متناسب با وسایل قرار داده شده بر روی آن باشد. به عبارت دیگر میز های اداری باید به گونه ای انتخاب شوند که بتوان یک کامپیوتر را بر روی آن ها مستقر ساخته و موس را به راحتی بر روی میز حرکت داد. در نظر گرفتن قد نرمال کارکنان فعال در کسب و کار مورد نظر یکی دیگر از موارد تاثیرگذار بر ابعاد میزهای اداری است.
انواع میز اداری
از جمله مهم ترین انواع میز اداری عبارتند از:
میز مدیریت
میزهای مدیریت یکی از موثرترین عوامل در مبلمان اداری محسوب می شوند. امروزه استفاده از میز مدیریت دارای ابعاد مناسب و ظاهر زیبا در دکوراسیون های داخلی شرکت ها و ادارات به موضوعی بسیار پر اهمیت تبدیل شده است. البته این دسته از میزها به دلیل قرارگیری در مهم ترین بخش فضای کسب و کار طراحی و ظاهر متفاوت تری در مقایسه با سایر میزهای اداری دارند.
بی شک انتخاب درست این دسته از میزها زمینه جلب اعتماد مراجعین را فراهم نموده و موجبات راحتی استفاده کنندگان را مهیا می کند. این نوع از میزها را غالبا با استفاده از مواد اولیه ای نظیر چوب، فلز، ام دی اف و چرم می سازند.
میز کارشناسی
میز کارشناسی نوعی از میزهای اداری همچون میز مدیریت بوده که اندازه و سایز بزرگی دارد اما به دلیل برخورداری از طراحی خاص و ویژه، فضای کمتری را اشغال می نماید. جالب است بدانید که این دسته از میزها قسمتی جداگانه به منظور قراردهی لوازم اداری دارند و بدین ترتیب روی آن ها شلوغ نخواهد بود.
میز کنفرانس
این دسته از میزها را همان گونه که از نام آن ها مشخص است، در اتاق های کنفرانس و مذاکره ادارات و شرکت ها مورد استفاده قرار می دهند. اتاق های کنفرانس یکی از مهم ترین بخش های فضاهای کسب و کار بوده و به همین دلیل داشتن دکوراسیونی خاص برای آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بی شک نحوه طراحی و ساخت این میزها زیبایی و گیرایی اتاق را به طرز چشمگیری بهبود خواهد داد.
تولید میز کنفرانس در رنگ های گوناگون و با استفاده از مواد اولیه مختلف موجب شده است که این قسمت از ادارات فضایی خشک و بی روح نداشته باشند.
میز تریبون
میزهای تریبون که آن ها را تحت عنوان میز سخنرانی نیز می شناسند، یکی از مهم ترین انواع میز اداری می باشند که با دارا بودن ساختاری استاندارد غالبا در همایش ها، آمفی تئاترها و… مورد استفاده قرار می گیرند. ارتفاع مناسب، طراحی شکیل و رنگ بندی یک میز تریبون فضایی بی نظیر را به کسب و کار مورد نظر خواهد بخشید.
میز کانتر
کانترها در واقع همان میزهای پیشخوان و پذیرش مورد استفاده در ادارات گوناگون نظیر بانک ها، مطب ها و … می باشند. این دسته از میزها موجب تسهیل ارتباط کارکنان با مراجعین شده و طراحی آن ها به گونه ای است که استفاده طولانی مدت از آن ها حس خستگی و ناراحتی کارکنان را به دنبال نخواهد داشت.
میز منشی
میز منشی یکی از انواع میز اداری است که دکوراسیون آن به دلیل قرارگیری در حوزه ریاست از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زیبایی این میزها تاثیر به سزایی در افزایش پرستیژ کاری داشته و اعتبار کسب و کار مورد نظر را از دید مراجعین بالا می برد.
طراحی این نوع میز اداری باید به گونه ای باشد که موجب خستگی منشی در طولانی مدت نشده و راندمان کاری وی را افزایش دهد.
میز کارمندی
میز کارمندی یکی از مهم ترین نوع میز اداری مورد استفاده در دفاتر و ادارت است. استفاده طولانی مدت روزانه از این میز توسط کارکنان موجب شده است که ابعاد و راحتی آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار گردد. این دسته از میزها تاثیر زیادی بر نظم فضای کسب و کار و جلب اعتماد ارباب رجوع دارند.
میز گروهی
یکی از مهم ترین انواع میز اداری که در عمده شرکت ها و ادارات مورد استفاده قرار می گیرد، میز گروهی است. این دسته از میزها را به منظور انجام کارهای گروهی مورد استفاده قرار می دهند.
مبلمان اداری آریا چیله، پیشنهادی خاص برای آنان که قصد درخشش دارند!
میز اداری فروشگاه اینترنتی آریا چیله یکی از بهترین، باکیفیت ترین و زیباترین انواع میز اداری می باشد. قیمت انواع میز اداری در این فروشگاه به صرفه است. بهترین پیشنهاد به کسب و کارهایی است که قصد دارند زمینه موفقیت خود را بیش از پیش فراهم سازند، مبلمان اداری آریا چیله می باشد. با آریا چیله خاص باشید و بدرخشید!