خرید میز کارمندی ارگونومیک

آشنایی با میز کارمندی و معیارهای خرید آن

میز کارمندی یکی از کاربردی ترین و اصلی ترین میزهای مورد استفاده در ادارات و شرکت ها می باشد. این میزها که غالبا در دفاتر کاری نیز مورد استفاده قرار می گیرند، یکی از پر اهمیت ترین عناصر دکوراسیون سازمان به شمار آمده و تاثیر قابل توجهی بر سازمان دهی اسناد و مدارک و در نتیجه ایجاد نظم در محیط مورد نظر دارند. کارمندان مشغول به فعالیت در اداره ها و شرکت ها بیش از یک سوم ساعات روزانه خود را پشت میز کارمندی سر می کنند. به همین دلیل انتخاب و خرید این نوع میزها باید با رعایت نکاتی خاص صورت بپذیرد.
بی شک خرید میز کارمندی به وسیله کسب و کارها به منظور استفاده طولانی مدت است. همین امر باعث شده است که ویژگی هایی نظیر مرغوبیت چوب مورد استفاده در ساخت این نوع میزها، جنس یراق آلات به کار گرفته شده در تولید آن ها و… از اهمیت زیادی برخوردار گردد. گفتنی است که جا به جایی و حرکت بسیار زیاد میزهای کارمندی باعث شده است که جنس این دسته از میزها به طور قابل تاملی مورد توجه استفاده کنندگان قرار بگیرد. میزهای با کیفیت در طول این جا به جایی ها دچار آسیب دیدگی نخواهند شد و این یکی از برترین ویژگی های آن ها است که موجب جذب طرفداران بسیاری شده است.

ویژگی های میز کارمندی مناسب

طراحی این دسته از میزها به گونه ای صورت گرفته است که مدیران بر کارمندان استفاده کننده از این میزها اشراف داشته باشند. همین امر موجب ایجاد تفاوت میان میزهای کارمندی و میزهای مدیریت شده است. به کارگیری میز کارمندی که غیر استاندارد بوده و ارگونومیک نباشد، علاوه بر ایجاد حس خستگی زودرس، موجب پیدایش مشکلاتی نظیر کمردرد، گردن درد و… در افراد می شود. این مشکلات دست به دست هم می دهند و زمینه ای را فراهم می سازند که ساعت فعالیت مفید کارمندان به طور چشمگیری افت کند. بنابراین ارگونومیک بودن یکی از ویژگی هایی است که در هنگام خرید میز کارمندی باید مورد توجه قرار بگیرد.

نحوه خرید میز کارمندی مناسب

خرید هر وسیله و تجهیز در هر محیطی باید با در نظز گرفتن گاربرد، ویژگی ها و محیط صورت پذیرد. خرید میز کارمندی نیز از این قاعده جدا نمی باشد. در نتیجه همواره به هنگام تصمیم برای خرید باید معیار و اهداف در نظر گرفته شوند. برخی از این معیارها عبارتند از:

انتخاب میز کارمندی متناسب با وظایف کارمندان

یکی از مهم ترین معیارهای خرید میز کارمندی توجه به حوزه کاری اداره و وظایف کارمندانی است که قصد خرید میز برای آنان دارید. به عنوان مثال کارمندان مشغول به کار در پشتیبانی از امور مشتریان تنها نیازمند سیستم کامپیوتری آنلاین و یک تلفن هستند. این در حالی است که کارمندان معمار که وظیفه طراحی نقشه را عهده دار می باشند، به فضای بیشتری برای انجام امور خود نیازمند هستند. همین ویژگی ها موجب شده است که وظایف کارمندان تاثیر بسیاری بر انتخاب میز کارمندی در حین خرید داشته باشد.

میز کارمند مناسب
میز کارمندی ضروری برای محیط کار

انتخاب میز کارمندی بر اساس سبک طراحی اداره و دفتر کار

سبک طراحی داخلی و دکوراسیون فضای کسب و کار یکی دیگر از معیارهایی است که تاثیر بسیار زیادی بر نوع میز کارمندی انتخابی دارد. این دسته از میزها یکی از مهم ترین المان های مبلمان اداری هستند که انتخاب مناسب آن ها علاوه بر تاثیرپذیری از طراحی دفتر، تاثیر بسیار مثبتی نیز بر روی طراحی مذکور دارد.
انتخاب میز کارمندی با توجه به بودجه شرکت
توجه به بودجه موجود به منظور خرید میزهای کارمندی یکی از مهم ترین معیارهای موجود در این رابطه می باشد. گفتنی است که میزهای کارمندی را غالبا با به کارگیری مواد اولیه گوناگون با درجه مرغوبیت و کیفیت متفاوت می سازند. این امر موجب شده است که هر کدام از این میزها قیمت های متفاوتی داشته باشند. بنابراین نیاز است که صاحبان کسب و کار پیش از اقدام نسبت به خرید میز کارمندی، بودجه خود را مشخص نمایند.

ویژگی خرید میز کارمندی

از جمله برخ از مهم ترین ویژگی های مهم به هنگام خرید میز کارمندی مناسب عبارتند از:

ابعاد

توجه به ابعاد میز خریداری شده از اهمیت بسیاری برخوردار است. توجه داشته باشید که در صورت کم بودن مساحت اتاق، میز نیز باید به همان نسبت کوچک انتخاب شود. در این صورت میزهای دارای کشو که بخشی از اسناد و مدارک را در خود جای می دهند، می توانند کمک شایانی به استفاده بهینه از میز نمایند. ابعاد این دسته از میزها باید به گونه ای باشد که فضای لازم به منظور قراردهی وسایلی نظیر سیستم کامپیوتر فراهم گردد.

ارتفاع

ارتفاع میزهای کارمندی باید بر اساس استاندارد جهانی انتخاب شده و زمینه بروز مشکلاتی نظیر کمردرد را تشدید نکند. لازم است که ارتفاع این دسته از میزها با توجه به ارتفاع صندلی های مورد استفاده انتخاب گردد. در نظر گرفتن قد نرمال کارمندان نیز در این میان حائز اهمیت است.

وزن

اگر چه میزهای کارمندی باید مقاوم و محکم باشند، اما یکی از مهم ترین مزیت های یک میز دارا بودن وزن سبک است. سبک بودن در عین دوام بالا موجب می شود که حمل و نقل و جابه جایی میز ساده بوده و در این جا به جایی ها صدمه نبیند.

جنس

میزهای کارمندی را غالبا با به کارگیری مواد اولیه مختلفی نظیر ام دی اف، شیشه و آلومینیوم طراحی و تولید نموده و به منظور استفاده مشتریان به بازار عرضه می نمایند.

قیمت میز کارمندی

عوامل متعددی قیمت میز کارمندی اداری را تحت تاثیر قرار می دهند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به مواد اولیه و یراق آلات مورد استفاده در ساخت این میزها و ابعاد آن ها اشاره نمود.

مبلمان اداری آریا چیله در کیفیت و زیبایی حرف اول را می زند!

فروشگاه اینترنتی مبلمان اداری آریا چیله یکی از معتبرترین فروشگاه های تولید و عرضه مبلمان اداری با به کارگیری مرغوب ترین و با کیفیت ترین مواد اولیه می باشد. هر جا سخن از کیفیت و زیبایی است، آریا چیله خوش می درخشد!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

چیله

گروه مبلمان اداری چیله با بیش از ۱۵ سال سابقه در زمینه طراحی و تولید مبلمان و پارتیشن اداری می کوشد تا با تلفیق هنر، دانش و تکنولوژی ، محیطی زیبا و پر نشاط را در شرکت ها و سازمان های کوچک و بزرگ ایجاد کند.

تماس با ما

۰۲۱۸۸۳۳۳۳۸۲
۰۲۱۸۸۳۳۳۳۸۱

مشاوره بگیرید
ما اینجاییم
به بالای صفحه بردن